Πώς μπορεί να αναγνωρίσει ο εκπαιδευτικός τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;

  • στις Δευτέρα, Νοεμβρίου 07, 2016 -
  • 0 σχόλια

Αποτέλεσμα εικόνας για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες 

Τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μαθητών που δυσκολεύονται μαθησιακά είναι τα εξής: 
1. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν συνήθως ασθενή μνήμη. Μπορεί να δυσκολεύονται να θυμηθούν κάτι το οποίο τους είπες πριν ένα λεπτό ενώ θα δυσκολευτούν περισσότερο αν ερωτηθούν για το μάθημα που έκαναν χθες.
 2. Συνήθως έχουν μη εστιασμένη προσοχή και αυτό τους ωθεί στο να ενοχλούν τους διπλανούς τους αλλά και να δημιουργούν προβλήματα μέσα στην τάξη. 
3. Ενδείκνυται παιδιά με δυσκολίες μάθησης να δυσκολεύονται να απαντήσουν σε απλές λογικές ερωτήσεις. Αυτο συμβαίνει γιατί απαντούν με επιπολαιοτητα και ανευθυνότητα. Η επιπολαιότητα σχετίζεται με την έλλειψη στοχαστικότητας. Συνηθίζεται τα παρορμητικά παιδιά να μην μπορούν να διατηρήσουν την προσοχή τους για πολλή ώρα κι αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχουν αναπτύξει τις κατάλληλες γνωστικές διαδικασίες ούτως ώστε να αξιολογούν τις νεοεισερχόμενες πληροφορίες, να τις οργανώνουν και έπειτα να τις ανακαλούν. Με λίγα λόγια δυσκολεύονται στην κωδικοποίηση και στην αποκωδικοποίηση των πληροφοριών.
4. Η ελλιπής μαθησιακή κινητοποίηση είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα των παιδιών που έχουν δυσκολίες μάθησης. Είναι αυτά τα παιδιά που πολύ συχνά ακούμε να λένε γιαυτά "βαριούνται να σκεφτούν". 
5. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα μπορεί να είναι και η τάση τους για απομόνωση. Τα παιδιά που δυσκολεύονται να μάθουν μπορεί να παρουσιάζουν ενδείξεις άγχους, απόσυρσης, μοναχικότητας, επιθετικότητας, χαμηλής αυτοεκτίμησης, ανασφάλειας.
 Ένα τελευταίο χαρακτηριστικό γνώρισμα μπορεί να είναι ότι μπορεί να χρειάζονται διπλάσια ώρα να αντιληφθούν ένα γνωστικό αντικείμενο.
 Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες επιβάλλεται να εντοπίζονται όσο πιο νωρίς γίνεται. Υπάρχουν πια και τα εργαλεία (που μπορούν να χορηγηθούν από πιστοποιημένους ψυχολόγους που έχουν εξειδικευτεί στη χορήγηση ψυχομετρικών και μαθησιακών τεστ) που λειτουργούν επιβοηθητικά στην αξιολόγηση του μαθητή.
 Όταν ο εκπαιδευτικός έχει αυτές ή και άλλες ενδείξεις που αφορούν μαθησιακες δυσκολίες για τον μαθητή του μπορεί να ενημερώσει τους γονείς του μαθητή και να τους παραπέμψει για ειδική μαθησιακή αξιολόγηση. Ακόμη ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώσει το μάθημα με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι λειτουργικά αποτελεσματικό και ευχάριστο για όλους τους μαθητές. 
Είναι καλό η σχολική εργασία να είναι προσαρμοσμένη στις δυνατότητες του κάθε παιδιού. Η επαναληψη, η εξάσκηση, η γλώσσα διδασκαλίας, ο τρόπος διδασκαλίας, η μέθοδος διδασκαλίας καθώς και η ίδια η αξιολόγηση είναι καλό να λαμβάνονται υπόψην από τον εκπαιδευτικό στο σχεδιασμό του μαθήματος για να ναι βοηθητικό το μάθημα για όλους τους μαθητές.
 Δρ Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου Ψυχολόγος Σχολικής-Εξελικτικής κατεύθυνσης

0 σχόλια:

Ολα τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευτούν.